Metuk Ulau Underground Voices

Metuk Ulau Underground Voices
Official Logo for M.U.U.V.

Sunday, August 15, 2010

BATTLE OF THE ACOUSTICS 2010 (Organized by Everly Parkcity Hotel)










Venue: Parkcity Everly Hotel's Lobby (Bersempena dengan Wedding Fair 2010)
Date & Time: 8th August 2010 (started at 6:00 pm)

Seminggu selepas diadakan Battle of the Bands 2010 di Waves Pub, tak cukup lagi dengan happening nya, pihak hotel ini juga ada menganjurkan Battle of Acoustics bersempena berlangsungnya Wedding Fair yang dibuat di ruang legar lobi hotel tersebut.

Penyertaan untuk battle ini juga amat menggalakkan sebab rata2 band yang memasuki battle ini pernah mengikuti Battle of the Bands yang diadakan di Waves Pub pada 1 Ogos 2010. Antara Band yang mengikuti pertandingan ini ialah Bintulu Buskers, Nastasia, Regiment of Kid-do-wrong (band aku hehehe), Daun Pisang dan banyak lagi.

Tahniah kepada Daun Pisang band kerana menjadi juara keseluruhan battle tersebut. Reggea & Ska sampai tua bro! 2nd Place dimenangi oleh Bintulu Buskers manakala tempat ketiga dibolos oleh band Nastasia. Congrats guys!

Battle kali ini agak santai dan kurang tekanannya memandangkan ianya lebih bersifat unplugged dan tidak memerlukan amps serta effects yang membingitkan. Satu lagi usaha pihak hotel yang patut dipuji kerana telah berjaya menganjurkan event sebegini.

Pics ehsan oleh Bintulu Buskers Group dari Facebook

-Adi Herman-

2 comments:

barangkali marus said...

betul..²,komen saya jua bukan sekadar menanam tedu dipinggir bibir,apa yg pasti mulai terasa yg muzing bi btu ini mula bangkit semula,juga di harapkan generasi muda,budak² sekolah yg punyai bakat dlm muzik tak kira lah dari apapun aliran jenis muzik......AYUHLAH......[ruskabtubuskers]

Adi Herman said...

TQ marus my fren...sama2 kita support scene kita yg masih kerdil tok, tapi sama2 kita mengangkat martabatnya...ROck on!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...