Metuk Ulau Underground Voices

Metuk Ulau Underground Voices
Official Logo for M.U.U.V.

Sunday, August 15, 2010

BATTLE OF THE BANDS 2010 (Organized by Everly Parkcity Hotel)










Battle of teh Bands 2010 (Organized by Parkcity Everly Hotel & Waves Pub)
Venue: Waves Pub
Time & Date: Started around 7pm (1st August 2010)
Rating: Totally F**king Awesome Experience!

Setelah lama scene Bintulu menyepi tanpa ada sebarang gig ataupun Battle, kini datang pula satu inisiatif baru dari sebuah hotel yang ternama juga di Bintulu iaitu Perkcity Everly Hotel untuk menganjurkan sebuah Battle of the Bands yang julung kalinya diadakan di Waves Pub, kepada yang kaki clubbing tu memang agak familiar dengan kelab malam ni hehehe...

Battle of the bands ini merupakan Battle yang pertama kalinya diadakan di Waves Pub. Menurut orang kuat event ini Saudara Rizal yang juga merupakan staff di hotel ini, jika Battle ini mendapat sambutan yang menggalakkan, pihak hotel akan menjadikan event ini menjadi acara tahunan dan mungkin pada tahun hadapan ianya akan dibuat di Ballroom hotel tersebut.

Antara band yang turut serta dalam Battle tersebut ialah Another Chapter of Our Nightmare, Nastasia, Regiment of Kid-do-wrong, Daun Pisang, Paperbag dan pelbagai lagi. Band-band jemputan yang membuat persembahan di Battle ini ialah Sepia (resident band untuk Waves Pub) dan The Lost Terminal.

Tempat ketiga dimenangi oleh CAFD, manakala tempat kedua pula dimenangi oleh After Five. Juara keseluruhan band pada malam itu dimenangi oleh band G.O.D. Tahniah diucapkan kepada semua pemenang.

Secara jujurnya, saya tak rasakan ianya seperti satu Battle of the Bands malahan atmosfera di dalam pub itu lebih kepada bentuk gig dan user friendly hehehe. Walaubagaimanapun sekali lagi saya ucapkan syabas kepada pihak hotel kerana berani menganjurkan event sebegini. Diharap ianya menjadi satu platform untuk semua band2 underground di sekitar Bintulu untuk mempersembahkan dan menyerlahkan lagi bakat mereka dalam persada seni muzik tempatan kita. Last But Not Least...Keep On Rocking In The Free World!

Pics ehsan dari Es Ratio, Paperbag band dan Rizal Everly. Thanks Guys!

-Adi Herman-

3 comments:

Ijau D. Koceng said...

mana gambar band yg menang?

Adi Herman said...

sori bro...aku terpaksa pulang awal lepas battle mlm ya, family is more important la bro...so aku x berkesempatan mok ambik pics band2 yg dpt prices mlm ya...mun u maok VCD battle ya secara full coverage u boleh search kat FB carik nama Amy Reg, nya ada jual VCD battle ya...ya lagik full coverage bro...

Unknown said...

Sayang x pform full band malam ya,hak2x... sorry bro,ag blur ku guna blog2x towk..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...